Under resan

Under rejsen

Hvis der opstår problemer i løbet af rejsen, bedes du først kontakte leverandøren, fx hotellet, biludlejningsfirmaet eller guiden, da det er deres arbejde at løse problemet. Hvis problemet ikke kan løses af leverandøren, så send os en mail med en beskrivelse af  problemet samt dine kontaktoplysninger (navn, bookingnummer, telefon), så vender vi tilbage snarest muligt.

Send mail til: [email protected]

Du finder dine vouchers i dine rejsedokumenter, der er sendt i e-mail. Disse bruges som billetter til udflugter, lejebiler, hoteller mv. Dine vouchers indeholder vigtige oplysninger om tidspunkter, eventuelt afhentningssted, kontaktoplysninger til den relevante arrangør og anden vigtig information. Læs venligst disse omhyggeligt på forhånd for at lette din rejse.

Hvis du har bestilt en udflugt med afhentning, står det aktuelle afhentningssted på din voucher. Hvis du kommer for sent til en afhentning eller har andre spørgsmål vedrørende din udflugt, skal du kontakte den relevante arrangør direkte. Telefonnumre kan findes på hver enkelt voucher.

Bemærk at alle udflugter er et samarbejde mellem Vulkanresor og vores islandske partnere. Der står derfor aldrig Vulkanresor på de forskellige busser, der henter dig. Navnet på den bestemte arrangør, der står på din bus, kan ses på din voucher. Sørg for at være der til tiden og hold øje med den rigtige bus. De råber aldrig navne op, men står med en navneliste ved bussen og venter!

Transfer ved ankomst: Gå til Reykjavik Excursions billetkontor i ankomsthallen, lige efter du har passeret tolden. Der bytter du din voucher, som du har modtaget fra os, til en busbillet. Lufthavnsbusserne kører i forbindelse med ankommende fly.

Transfer ved afrejse: Bestil tid til afhentning direkte med Reykjavik Excursions senest dagen før din hjemrejse. Ring +354 580 5400 og angiv "Vulkan client confirming time for pick-up". Vi anbefaler, at du er i lufthavnen senest 2,5-3 timer inden afgang. Tidspunkter for flybussen kan findes her: https://www.re.is/tour/flybus/

Når man rejser rundt i Island, er det godt at holde sig opdateret på vejr, veje og diverse advarsler. Islandske myndigheder har en god side, som vi anbefaler, at du tjekker, hvis du skal ud i naturen eller køre i lejebil.

Læs mere på Safetravel: https://safetravel.is

Du finder biludlejningsfirmaerne i ankomsthallen, når du har passeret tolden. I vores priser indgår en reducering af selvrisiko (CDW = Collision Damage Waiver). Vi anbefaler dig at tegne en ekstra forsikring (SCDW = Super Collision Damage Waiver), der sænker selvrisikoen yderligere. Udover selvrisikoforsikringen kan du tilvælge pakkerne Fuel up, Wind and Gravel protection, Extra driver, Tunnel toll fees samt vejafgift, der alle tegnes og betales på stedet. Når du henter bilen, skal du fremvise et kreditkort som garanti. Gå bilen omhyggeligt igennem, og notér dig eventuelle skader. Udlejningsbilen bookes per døgn, d.v.s. 24 timer. Hvis 24-timers grænsen overskrides, lægges der automatisk et ekstra døgns leje oveni. Vær derfor omhyggelig med at aflevere bilen til tiden.

Hvis du afleverer bilen et andet sted end udleveringsstedet, kan der pålægges et gebyr. Der tillægges et lufthavnsgebyr, når du afhenter bilen i Keflavik, cirka 5400 ISK, som betales direkte på stedet. Hvis du har booket Den Blå Lagune direkte i forlængelse af ankomsten, skal du køre mod Reykjavik ad vej nr. 41, følg skiltene. Rejser du med børn og ønsker at leje en autostol, skal den reserveres på forhånd og betales på stedet. Hvis du har bestilt en lejebil med afhentning i Reykjavik, tager du selv til udlejningsstedet. Aflever altid udlejningsbilen med fuld tank, så slipper du for ekstra gebyrer. Udlejningsfirmaet tjekker bilen igennem ved aflevering.

For at beskytte den islandske hest mod sygdomme er der strenge restriktioner for rideudstyr, der er taget med fra andre lande (desinficering påkrævet). Brugte ridehandsker og alle former for brugte lædergenstande er forbudt. Hjelm, regntøj og overalls kan lånes. Vi anbefaler robuste sko, der ikke er for brede, behagelige bukser (ridebukser er ikke nødvendige), handsker og en buff. Hvis du vil medbringe kamera, bedes du medbringe en bæltetaske, da du ikke må ride med rygsæk.

Pakkeliste (kun for rideture):

  • Brug små kufferter, da der er begrænset plads i traileren.

  • Varmt tøj i lag og køligt tøj, da vejret kan variere.

  • Behagelige robuste sko, der ikke er for brede. Skoene skal være behagelige og med en tyk sål, der passer til forskellige terræner. Høje ridestøvler bliver ubehagelige og gummistøvler er ikke nødvendige.

  • Behagelige bukser såsom ridebukser mindst 2 par, varme sokker Gerne flere par, handsker og en buff.

  • En mindre bæltetaske, da du ikke må ride med rygsæk.

  • Sovepose. Vi anbefaler en lille pude og et lagen, hvis du bruger din sovepose som tæppe. (Sovepose er ikke nødvendig ved ture med alle overnatninger på hoteller eller Guesthouse Eldhestar).

  • Solcreme og solbriller for at beskytte øjnene mod støv.

  • Plaster og andre hudplastre ved friktion.

  • Dit rejseforsikringskort/information.

  • Glem ikke badetøj og et håndklæde!

  • Hjelm, regntøj og overalls kan lånes.

Ved længere forsinkelser er flyselskabet forpligtet til at tilbyde gratis mad og drikke i et rimeligt omfang i forhold til ventetiden. Hvis du bliver forsinket i en eller flere nætter, er flyselskabet også forpligtet til at betale for indkvartering på hotel. Flyselskabet skal altid tilbyde dig en ombooking, så du enten når frem til din destination så hurtigt som muligt, eller alternativt på et senere tidspunkt der passer dig.

Har du købt en pakkerejse inklusive flybillet hos os, hjælper vi dig, hvis dit flyselskab strejker, når du skal afsted. Vi ombooker enten din rejse til en senere dato eller refunderer det fulde beløb for rejsen. Vær opmærksom på, at du kun har ret til gratis ombooking eller fuld refusion af rejsen, hvis flyselskabet har aflyst flyvningen. Det er ikke nok, at der er varslet strejke, eller at der er risiko for at flyet bliver aflyst, hvis du skal have ret til gratis ombooking/refusion.

Vi refunderer det indbetalte beløb, hvis en udflugt aflyses. Det er meget usædvanligt, men nogle gange sker det, at en udflugt ikke kan gennemføres på grund af dårligt vejr (hvis det gør, er det næsten udelukkende en hvalsafaritur, der aflyses). Du tilbydes herefter at gennemføre udflugten en anden dag, og hvis det ikke passer dig, refunderer vi det indbetalte beløb med det samme.

Alternativt. Hvis en aktivitet eller udflugt aflyses og ikke kan gennemføres (f.eks. på grund af dårligt vejr), tilbydes kunden primært at gennemføre aktiviteten/udflugten på et senere tidspunkt. Hvis det ikke er muligt for kunden at deltage i aktiviteten/udflugten, skal kunden henvende sig til Vulkanrejser for at få refunderet pengene. Vulkanrejser refunderer de fulde omkostninger for den aflyste aktivitet/udflugt.

Del dine oplevelser fra din rejse til Island. Dit billede kan blive vist på vores site. Hver måned publicerer vi desuden månedens bedste billede på Instagram og Facebook!

Du kan dele dine billeder via Instagram eller Facebook. Hvis du ikke bruger nogen af disse sociale medier, kan du også sende dine billeder via mail. Vælg den metode, der passer dig bedst. Skriv gerne et par linjer om, hvad billedet forestiller. Se enkle instruktioner nedenfor:

Instagram: Læg dit billede op på Instagram, og brug hashtagget #vulkantravelgroup. 
Facebook: Skriv et opslag på Facebook og tag os med @vulkanrejser.
E-mail: Send os en mail til [email protected]
 

Kan du ikke finde svaret på dine spørgsmål?

Kontakt os ved at udfylde nedenstående kontaktformular eller kontakte en af vores erfarne salgsperson direkte via telefon.