Pay

Booking og betaling

Priserne kan variere fra dato til dato
Vores priseksempler her på websitet er såkaldte fra-priser. Fra-priserne er de lavest mulige priser på en given rejse i en bestemt rejseperiode. Derfor kan prisen godt være højere på dine valgte datoer, fordi fly- og hotelpriserne varierer året rundt.

1. Søg på anderledes udrejse- og hjemrejsedage
De dyreste flypriser er almindeligvis torsdag - søndag, eftersom disse er de populæreste. Hvis du ikke finder en god pris, så prøv f.eks. at søge på fredag til mandag, lørdag til tirsdag eller søndag til onsdag.

2. Priserne varierer afhængigt af sæson
Prisen på en pakke er også afhængig af rejseperioden (lav-, mellem- og højsæson) og derfor lønner det sig at søge på flere datoer indenfor den periode du vil rejse. Hold øje med månedsskift, eftersom det kan påvirke prisen. 

  •     
  • Højsæson: 1/5 - 30/9, samt højtider så som jul, nytår, påske etc.
  •     
  • Mellemsæson: 1/10- 31/10, 1/3 - 30/4.
  •     
  • Lavsæson: 1/11-19/12, 8/1-28/2.

Du kan enten booke rejsen selv via denne hjemmeside, eller du kan kontakte vores rejsekonsulenter. Vi har samme priser og bookinggebyr, uanset om bookingen sker via vores rejsekonsulenter eller ved booking på vores hjemmeside.

De fleste af vores rejser kan bookes online her på hjemmesiden. For disse rejser indebærer det, at du med det samme kan se den aktuelle pris, og om der stadig er ledige pladser. Kort sagt:

  • Ved prissøgning/booking af en pakke vises den aktuelt bedst mulige pris på pakken eller produktet.
  • Bookingen kan betales mod faktura eller med konto-/kreditkort.
  • Når bookingen er gennemført, sender vi en bookingbekræftelse direkte til din e-mail.
  • Hvis noget skal ændres, kan du altid ændre/annullere bookingen uden omkostninger, hvis du kontakter os senest næstfølgende hverdag.
  • Alle rejser skal bookes senest 7 dage inden afrejsedatoen. Hvis I har behov for at booke med kort varsel, bedes I kontakte vores salgspersonale.

Vores rejsekonsulenter er specialister i Island og dygtige til at sammensætte et velkomponeret rejseoplæg og til at finde den bedste pris på rejsen. De kan også hjælpe med at sammensætte et specialarrangement for en familie eller en gruppe. Du er mere end velkommen til at kontakte os!

Betaling sker mod faktura. Depositum betales senest første hverdag efter reservationsdagen. Betaling af restbeløbet skal være Vulkanrejser ihænde senest 30 dage før afrejsedagen. Ved bookinger med mindre end 31 dage til afrejse betales hele rejsens pris senest første hverdag efter bookingen. 

Indbetaling sker til Vulkanresor, bankkonto: SEB – reg: 5295 konto: 0010032725. 

Bemærk, at din booking først er gældende, når vi har modtaget betaling af depositum. Hvis betaling ikke sker inden for den foreskrevne tidsangivelse, forbeholder Vulkanrejser sig retten til at annullere rejsen. 

Vulkanrejser
Vulkan Resor AB

Organisationsnr: 556538-2685 
Västra Esplanaden 19 
Box 436 
901 09 Umeå

Betaling af depositum sker ved reservationsdagen. Slutbetalingen for rejsen skal vi modtage senest 30 dage inden afrejse. Ved bookinger med mindre end 31 dage til afrejse skal vi modtage hele rejsens beløb senest første hverdag efter bookingen.

Ved kortbetaling bedes du angive dit navn, kortnummer, korttype, kortets udløbsdato samt CVC-kode (kontroltal). CVC-koden er de tre sidste tal som er trykt på kortets bagside i underskriftsfeltet. Godkendte kort er VISA og Mastercard/Eurocard. Vulkan Rejser gemmer ingen kortinformation, alt håndteres af DIBS AB.

En booking bliver først bindende, når vi har modtaget betaling af depositummet. Bemærk, at depositummet skal betales hurtigst muligt, dog senest første hverdag efter reservationsdagen.
 
Hvis betaling ikke sker inden for den foreskrevne tidsangivelse, forbeholder Vulkan Rejser sig ret til at annullere rejsen. Giv os besked, hvis indbetalingen bliver forsinket.

Når du har booket din rejse, modtager du kort efter en bookingbekræftelse og en faktura via e-mail. Kontrollér, at alle oplysninger stemmer overens med din booking. Hvis noget ikke er korrekt i forhold til bookingen, eller hvis der er fejl i din booking, beder vi dig kontakte os hurtigst muligt via telefon eller e-mail, så hjælper vi dig gerne med at ændringe det!
 
Vi kontrollerer rutinemæssigt alle webbookinger (men kunden er altid ansvarlig for sin booking), og hvis vi opdager noget, som ser underligt ud, kontakter vi vores kunder, hvorefter vi gennemgår bookingen i fællesskab.

Billetten og rejsedokumenterne fremsendes via e-mail senest 14 dage før afrejse (på fuldt betalte rejser). 
Bemærk! Hvis du ikke har modtaget flybillet og/eller voucher senest 7 dage før afrejse, skal du altid kontakte Vulkanrejser. Bookingbekræftelse gælder ikke som rejsedokument. 

Hvis du rejser med Icelandair
Du kan selv gå ind via hjemmesiden CheckMyTrip og udskrive din e-billet, hvis du har en printer og dit bookingnummer. Dette gør du via dette link.
Her angiver du dit bookingnummer samt efternavn i de to formularfelter og klikker herefter på "Vis rejsebeskrivelse" for at logge ind og få adgang til dine billetter og din rejseplan.

Flyselskaberne tillader ikke ændringer af for- eller efternavne. Reglerne er meget strenge og det gælder også navne der er stavet forkert. Være omhyggelig med at kontrollere stavningen ekstra gang. Navnet på flybilletten skal stemme overens med navnet i dit pas, ellers kan du nægtes adgang ved tjek ind.

Ved ændringer i bookingen, som indebærer en anden afrejsedag eller andet arrangement debiteres et ændringsgebyr på DKK 200 pr. booking, under forudsætning af at det er muligt at ændre arrangementet. I visse tilfælde opkræver flyselskaberne ændringsgebyrer – disse gebyrer skal lægges til prisen, hvilket vi naturligvis oplyser om i forvejen.

Rejseforsikring kan tegnes – både som et tillæg til din indboforsikring med rejseforsikring, og hvis du ikke har indboforsikring. Vi anbefaler, at du kontakter dit forsikringsselskab. Rejseforsikring er den rejsendes ansvar og ikke arrangørens. Medbring dit forsikringsbevis. Hvis du er gravid, beder vi dig være opmærksom på, at der gælder særlige regler både for flyrejser og i forbindelse med forsikringer.

Du kan afbestille din rejse ved at ringe til en af vores rejsekonsulenter.

Afbestillingsregler – pakkerejser
De aktuelle afbestillingsregler fremgår altid af flyoplysningerne, som vises i forbindelse med indkøbskurven. Afbestillingsreglerne står ligeledes på bookingbekræftelsen og fakturaen.

Vi forholder os altid til Udenrigsministeriets anbefalinger og vi følger loven om pakkerejser. Så længe der ikke frarådes rejser til Island, så vil alle gennemføres som planlagt. De samme afbestillings- og ombookningsregler gælder.

Afbestillingsregler – individuelle produkter

 

Tidspunkt for afbestilling

Hotel/ udlejningsbiler/ udflugter

Mere end 15 dage inden afrejse

100 DKK per værelse/ bil/ udflugt

14 dage – 72 timer før afrejse

200 DKK per værelse/ bil/ udflugt

Mindre end 72 timer før afrejse

100 % af prisen – ingen tilbagebetaling

I samarbejde med DIBS 
DIBS A/S håndteres dine oplysninger krypteret ifølge en international standard (SSL) sådan at du kan føle dig tryg, når du betaler med kort via internet. Beløbet reserveres omgående fra dit kort ved købet. Godkendte kort er VISA og Mastercard/Eurocard.

Verified By Visa og Mastercard SecureCode
Verified by Visa og Mastercard SecureCode er de seneste standarder for sikker identificering af kortkunder ved Internetkøb. (s.k. 3D Secure). Kortudstedere, som har tilbudt sine kunder denne tjeneste, vil kunne identificere og verificere kortkundens identitet på en sikker måde. Kortkunden linkes til sin kortudsteder og skal angive brugernavn og adgangskode.

Verified by visa 
MasterCard Securecode

Samarbete med Vist Technology Group 
I samarbete med Visit Technology Group tillhandhålls on-line bokningssystem för bokning av resor.

Kan du ikke finde svaret på dine spørgsmål?

Kontakt os ved at udfylde nedenstående kontaktformular eller kontakte en af vores erfarne salgsperson direkte via telefon.